Marketing voor Horeca Zaken

Wist je dat heel wat van onze klanten uit de Horeca komen? En dat is eigenlijk op een natuurlijke manier ontstaan aan de hand van mond-op-mond reclame.

Doorheen de jaren hebben we heel wat ervaring opgedaan met restaurants, cafés, cateringbedrijven, frituren, broodjeszaken en koffiehuizen zoals 't Zoet Pateeke, Frituur 't Festijn, Restaurant Namasté, PUUR Vlieland, Broodjeszaak De Vrijheid, etc.

Met deze bagage op zak, geven we je hieronder een overzicht van de verschillende online marketing mogelijkheden die je als horecazaak ter beschikking hebt. En dat is niet alles, we geven je ook een heleboel voorbeelden ter inspiratie.

Geen idee hoe je hieraan moet beginnen? Contacteer ons om je marketing te verbeteren.

Marketing voor Horeca

Marketingkanalen voor Horeca zaken

Laten we starten met een lijstje van de meest gebruikte marketingkanalen voor horecazaken. Ze zijn populair omdat ze gewoonweg effectief zijn.

Betekent dit dat je op alle kanalen moet inspelen? Absoluut niet. Het hangt allemaal af van je marketingdoelen en je budget. Later in deze blog zullen we hier dieper op ingaan.

Website, online reserveren & webshop

De eerste stap die we voor elke horeca zaak zetten, is het onder handen nemen van de website. De website is het centrale punt van al je marketing, het online hoofdkwartier van jouw zaak. Dus daar moet je eerst mee aan de slag.

De eerste vraag die je jezelf daarbij moet stellen is: Wat wil een klant bereiken op mijn website?

  • Als je een restaurant hebt, dan moeten klanten gemakkelijk kunnen reserveren.
  • Als je een taverne hebt, dan moeten klanten gemakkelijk het menu en de prijzen kunnen raadplegen.
  • Als je een cateringbedrijf hebt met take away, dan moet je een handige online shop hebben.

Door hier te denken als een klant, weet jij wat je website moet aanbieden. Bij je website is niet alleen jouw persoonlijke doel belangrijk, maar kijk je vooral ook naar wat je klanten willen. Welk voordeel kan jij ze via je website aanbieden?

Bij elke website die we bouwen, leggen we hier alvast de basis voor alle andere marketing kanalen. Van hieruit kan je al je marketing inspanningen meten en optimaliseren. En dat zal jou alleen maar meer opleveren.

Vincent Borgmans

Meer afbeeldingen

Marketing voor Horeca Zaken: afbeelding 1