Veelgestelde vragen
Is de dienst aanpasbaar op maat?
Ja, de dienst kunnen we volledig op maat aanpassen. Dus als je meer of minder berichten wil plaatsen, dan voorzien wij je graag van een ondersteuning op maat. Denk je er bijvoorbeeld aan om elke week je nieuwste projecten online te plaatsen? Dan staan we daar graag voor in. Zie je liever elke dag een bericht geplaatst worden? Laat het ons weten en wij doen het.
Hoe zit het met verplichtingen?
Er is GEEN maandelijkse verplichting. We vragen wel om ten laatste voor de 15e van de maand melding te geven, anders kan het zijn dat we reeds berichten hebben geschreven voor komende maand. Er is wel een opstartkost van €165,- verbonden aan onze dienst. Deze dient voor het opzetten/herontwerpen, evalueren en optimaliseren van je pagina's.
Wat mag ik verwachten?
Door je social media uit te besteden, kan jij je richten op je dagelijkse activiteiten. Je hoeft je niet langer zorgen te maken, want wij promoten en bouwen jouw bedrijf op social media uit.
Ik wil enkel mijn bedrijfspagina's laten ontwerpen, kan dat?
Je beseft dat communicatie met jouw klanten via Social Media belangrijker is dan ooit, maar weet niet hoe je een pagina moet aanmaken? Inspira kan bedrijfspagina's ontwerpen die de aandacht trekken.
Social media pagina's laten opzetten is perfect voor bedrijven die hun eerste stappen zetten op sociale platforms en zelf willen beginnen met posten.
Ik wil zelf posten. Geven jullie ook opleidingen?
Ja. We geven ook trainingen en opleidingen aan bedrijven die graag zelf hun sociale media beheren. We stemmen dit volledig op maat af. Willen jullie je verdiepen op LinkedIn? Of heb je een complete opleiding nodig? Tijdens een van onze trainingen maken we alles duidelijk, gidsen we je doorheen de mogelijkheden, leren we je welke fouten je moet vermijden en leer je onze volledige manier van werken kennen.
Hoe verloopt dat uitbesteden van social media nu juist?
We beginnen rond de 15e van de maand met het schrijven van de berichten voor de komende maand. Een voorbeeld: op 15 oktober beginnen we met het schrijven van de berichten voor november. We doen dit altijd in de Publicatietools van Facebook, want hier kunnen we ze als concept opslaan en daarna naar je toe sturen. Voorafgaand zullen we ook altijd even trachten contact op te nemen om te bekijken wat er in de verf gezet mag worden.
Rond de 23e van de maand krijg je deze berichten dan via mail toegestuurd ter goedkeuring. Je moet dan enkel reageren indien er iets aangepast moet worden. Zonder reactie gaan we gewoon verder met de volgende stap.
De laatste dag van de maand plannen we de berichten gespreid in. Dus afhankelijk van het pakket gaat er wekelijks een aantal berichten gepost worden.
Hoe zit het met het aanleveren van content?
Over het algemeen bezorgen onze klanten zelf de foto's en video's. Langs de ene kant leveren ze een fotopakket aan, langs de andere kant maken we een WhatsApp groep aan waar alle content doorgestuurd kan worden. Via mail mag dat natuurlijk ook altijd. Deze content verwerken we dan in zowel foto als video berichten. Als je niet over een fotopakket beschikt of niet van plan bent foto's te maken, raden we altijd aan om een professionele fotoshoot uit te voeren. Eigen foto's werken nog altijd beter dan stockfoto's.
In de opstartkost zit een mini fotoshoot inbegrepen voor klanten binnen een straal van 20km rond Arendonk. Bevindt uw bedrijf zich buiten deze radius? Dan is het nog perfect mogelijk om de fotoshoot uit te laten voeren, maar is er een meerprijs aan verbonden.
Uiteraard bieden we ook een dienst aan waarbij wij de content komen maken. Voor een kleine meerprijs komen wij maandelijks bij u ter plaatse de berichten voor de komende maand bespreken en dan zorgen wij er meteen voor dat we de benodigde foto's en video's maken.
Indien er geen content aangeleverd wordt, maken wij gebruik van stockfoto's.
Hoeveel omzet gaat social media me bezorgen?
Wij gaan je niet beloven dat je een fortuin gaat verdienen met social media. Dat zijn we beu gehoord.
Wij helpen je echter wel met het creëren van een aanwezigheid op sociale media waarmee je nieuwe klanten lokt en duurzame groei stimuleert.
Bovendien is het dé manier bij uitstek om in contact te blijven met bestaande klanten. Social media geeft je bedrijf een persoonlijkheid. Dat is een erg krachtig gegeven, want het zorgt zo voor trouwe klanten die vaker aankopen zullen doen.
Nadat klanten iets aangekocht hebben, kan je met sociale media in contact blijven en zorgen dat jouw bedrijf het eerste bedrijf is waar ze aan denken zodra ze een product of dienst nodig hebben. We weten allemaal hoe belangrijk het is om in contact te blijven met klanten en sociale media is gewoon weer een extra kanaal dat je daarvoor kan gebruiken.
Er bestaat trouwens ook zoiets als 'social proof'. Doordat klanten je bedrijfspagina liken, volgen en updates delen, wek je vertrouwen bij potentiële, nieuwe klanten. Zij zien dat anderen je bedrijf leuk vinden en daardoor gaan ze gemakkelijker over tot een aankoop. Wij noemen dit ook wel "de nieuwe mond-tot-mond reclame".
Uiteindelijk is het heel simpel: Facebook likes kan je niet naar de bank brengen.
Hoe kunnen jullie helpen met adverteren op sociale media?
Adverteren op Facebook is complex geworden met de verschillende keuzes die je kan maken. Wij begeleiden je naar de perfecte advertentiekeuze, zetten succesvolle Facebook-adverenties op en beheren deze voor je. De verkeerde keuzes maken voor de door jou beoogde doelen, betekent dat er veel geld verspilt zal worden!
We raden altijd aan om een reeks advertenties uit te proberen en te testen over een voorafbepaalde periode. Zo ontdek je wat het de meeste leads oplevert voor jouw product of dienst. Wij kunnen doordachte Facebook-advertenties ontwerpen, instellen en vervolgens rapporteren. Daarbij testen we verschillende doelgroepen, afbeeldingen of advertentieindelingen en bekomen we zo een optimaal resultaat.
Natuurlijk is het niet voor iedereen weggelegd om grote campagnes op te zetten. Gelukkig kan je ook bij ons terecht voor het ontwerpen en instellen van één enkele advertentie of advertenties op afroep.
Hé, dat zie ik wel zitten!
Mocht deze manier van werken je wel aanstaan, dan spreken we graag een keer met je af om verder kennis te maken, de werking van jullie bedrijf te overlopen, jullie doelen te bespreken en om te bekijken of we een goede match voor elkaar zijn. Voor een afspraak je gewoon even contact met ons op.
Ik heb nog een paar vragen...
Heb je vragen? Geen probleem, vul ons contactformulier in of stuur ons een chatbericht via Facebook Messenger. Wij kijken er naar uit om met je samen te werken.