
10 Social Media Berichten voor Restaurants - Succesvol Getest
Worstel je om ideeën te bedenken die je publiek interessant vinden? Heb je geen idee wat te posten op de social media van je restaurant? Ik beheer de social media pagina's voor een restaurant al bijna een jaar... Dit zijn de berichten die we getest hebben en het beste werken:
1. Wekelijkse Suggesties
Presenteer wekelijks je suggesties. Wij kozen ervoor om het wekelijkse suggestiemenu eerst op de website te publiceren en daarna de link te delen op social media met een begeleidend tekstje. Klanten klikten erg vaak door naar de website om het menu beter te bekijken.
Het bleek een fantastische manier te zijn om je fans ergens naar uit te laten kijken. Toen er werd beslist om een week geen nieuw menu te posten, kregen we meteen een berichtje via Messenger binnen: "Oei, geen nieuw menu? Er is toch niets aan de hand?"
Je kan dit natuurlijk op verschillende manieren doen. Zo kan je video gaan gebruiken, foto's van de gerechten opladen of zelfs een collage maken.
2. Creatieve berichten
Terwijl de meeste restaurants enkel aankondigingen plaatsen, probeerden wij op een creatieve manier onszelf te onderscheiden. ”Think Outside of the Box” en creëer naamsbekendheid met leuke, creatieve berichten zoals deze:
3. Niet Meer Dan 4-Pic's Berichten
Foto's zeggen meer dan duizend woorden en zijn daarom erg populair op social media. Daarom hebben veelvuldig gebruik gemaakt van foto's die genomen werden in de zaak.
Wij vonden het wel erg jammer dat als je meer dan vier foto's bij een bericht plaatst, Facebook de vierde foto donker maakt en het resterende aantal foto's in de plaats weergeeft. Daarom vonden wij het beter om niet meer dan 4 Pic's bij een bericht te plaatsen en zo optimaal gebruik te maken van de pixels die ter beschikking gesteld werden.
4. Share Your USP
Wat maakt het restaurant uniek? Door de interne werking van het restaurant te delen konden we een groter beeld schetsen van waar we voor staan.
Ideetjes:
- Deel de lokale ingrediënten die je gebruikt.
- Laat je volgers kennis maken met de favoriete traditie van je personeel.
- Toon de voorbereiding die in een specifiek gerecht gaat.
- Deel je inspiratiebron.
5. Speel in op Speciale Dagen
Telkens er een feestdag naderde, wisten we daar perfect op in te spelen. Een speciaal Valentijnsarrangement of uitzonderlijke openingsuren tijdens de feestdagen lenen zich daar ideaal toe.
We durfden zelfs een beetje gek doen door in te spelen op dagen Spanish Paella Day, Dikke Truien Dag & Ditch New Years Resolution Day. Op een of andere manier kan je er wel een draai aangeven om aan te tonen hoe geweldig je eten is.
6. Organiseer een Wedstrijd
We ondervonden dat een wedstrijd organiseren een van de beste manieren is om meer naamsbekendheid te verwerven of nieuwe producten te lanceren. Het is opwindend, boeiend en ideaal om meer mensen door de deur te krijgen.
Wist je al dat Like, Share & Win niet toegelaten is op Facebook? Zo niet, lees dan snel wat er wel en niet mag bij het organiseren van een wedstrijd op facebook, maar ook wat je zeker moet doen als je iets weggeeft.
7. Succesverhalen
Als lokale gemeenschap koesteren we de prachtige verhalen achter elk project, elke inspanning en elk succesverhaal. Wanneer succes is behaald, verdien je het om dat te vieren. Waar kan je dat beter doen dan op social media?
8. Food, Food, Food!
Een restaurant draait om eten. Showcase daarom je gerechten. Je kan dit doen aan de hand van een video of foto's.
Elk seizoen brengt een hele resem aan nieuwe ingrediënten op tafel. Presenteer ze met heldere, mooie foto's. Laat je volgers goesting krijgen in je gerechten met deze heerlijke foto's. De telefoon zal roodgloeiend staan. Tip: Gebruik hashtags bij deze foto's zodat je ook mensen aanspreekt die je nog niet volgen.
Dit is tevens een geweldige manier om je fans aan te moedigen iets nieuws te proberen.
9. Tag je maatje
Toffe posts waar je vraagt om iemand te taggen bereiken een veel groter publiek dan je zou denken. Iemand uitnodigen om eens iets nieuw te proberen of je beste maatje taggen. Zo'n bericht met een kwinkslag is gegarandeerd succesvol en helpt je vrienden van volgers te bereiken.
10. ABCD Post
Iedereen heeft een smaakvoorkeur en iedereen deelt die graag met de wereld. Zo'n ABCD berichten zijn ideaal voor betrokkenheid aan te moedigen en naamsbekendheid te genereren.
Hulp nodig met Social Media?
Social Media kan een groot succes zijn voor jouw restaurant. Je moet het dan natuuurlijk wel op de juiste manier aanpakken. Veel restaurant uitbaters hebben na het koken geen tijd om te posten op social media. Het ontbreekt ze vaak ook aan technische kennis.
Pak social media professioneel aan. Inspira kan ervoor zorgen dat jouw social media wekelijks actief is met leuke en creatieve berichten.