Geef je iets weg op Facebook? Dan moet je dit zeker doen...

Onlangs runden we voor een klant van ons een wedstrijd op Facebook, toen we de vraag van een collega kregen waarom we deze zin opnamen in het bericht:

Deze promotie is niet gesponsord, onderschreven of beheerd door Facebook

Als je Facebook gebruikt om een promotie (bijvoorbeeld een wedstrijd) te verspreiden of beheren, ben je verplicht om dergelijke boodschap mee te nemen in je bericht/wedstrijdreglement.

Waarom? Omdat het letterlijk vermeld staat in de Beleidsregels ten aanzien van pagina's, groepen en evementen van Facebook.

Ja, ik weet het. Saaie tekst, niemand leest beleidsregels, bla bla bla ...

Ik heb al gezien dat Facebook hiervoor een pagina heeft afgesloten. Hoe pissed zou jij zijn als dat gebeurt?

En het zou dan helemaal je eigen schuld zijn. Neem vijf minuten de tijd om de richtlijnen van Facebook te volgen en vermijd het risico.

Verplichte inhoud

Promoties op Facebook moeten:

  • een complete vrijwaring van Facebook bevatten voor elke deelnemer; en
  • duidelijk aangeven dat de promotie op geen enkele manier is gesponsord, goedgekeurd of wordt beheerd door Facebook of is geassocieerd met Facebook.

Val je uit de lucht?

Dan ben je zeker en vast niet de enige. Facebook staat bomvol slecht beheerde wedstrijden.

Volgende keer toch maar even zorgen dat je wedstrijd aan de regels voldoet? In dit bericht leggen we uit wat wel en niet mag.

Hulp nodig met Social Media?

Wedstrijden op facebook kunnen een erg groot bereik halen. Pak het op de juiste manier aan en het kan een groot succes zijn.

Uiteraard hebben veel ondernemers geen tijd voor sociale media. Of het ontbreekt hen aan technische kennis.

Wordt het niet eens tijd dat je sociale media professioneel gaat aanpakken? 

Inspira kan ervoor zorgen dat jouw social media wekelijks actief is met leuke en creatieve berichten.

 

Nieuwe Toppen Scheren met Social Media?
Maak een Afspraak