Stappenplan Nieuwe Website
Van de kennismaking tot het ontwikkelen en opleveren. Dit is het stappenplan dat we bij Inspira volgen bij het bouwen van een nieuwe website.
Het Inspira Webdesign Stappenplan
1. Vrijblijvend Kennismakingsgesprek
Voor we een website voor je kunnen maken, leren we je graag eerst een beetje beter kennen. Wij geven er de voorkeur aan om dit face-to-face te doen. Doe je dit liever telefonisch of via FaceTime? Geen probleem, wij schikken ons naar de situatie. Het is wel aangenaam om een gezicht (of stem) op een naam te kunnen plakken.
Zo'n gesprek begint met enkele simpele vragen zoals "Wat wil je op de website tonen?" en "Wat wordt de domeinnaam van je website?". Daarna gaan we wat dieper op jouw vereisten in: "Wat is het doel van de website?" of "Wil je dat klanten online bestellen, een formulier invullen of je bellen?"
Op basis van dat gesprek bezorgen wij je een gedetailleerde offerte. Zodra je deze goedkeurt, nemen we je website in onze planning op en gaan we zo snel mogelijk aan de slag.
Wat hebben we allemaal van je nodig? Je logo, foto's van het bedrijf en teksten voor de website (deze kunnen ook later aangeleverd worden). Beschik je nog niet over foto's? Dan kunnen we gebruik maken van gratis stockfoto's.
Leestip: Een Website Laten Maken... Wat kost dat?
2. Ontwerpen van je Website
Nu we weten wie jij bent en hoe jouw bedrijf te werk gaat, kunnen we overgaan naar de volgende stap. We ontwerpen het merendeel van de homepage, de onderkant van je website en een of twee detailpagina's.
We hopen natuurlijk dat dit ontwerp inslaat als een bom, maar in deze fase van de ontwikkeling heb je natuurlijk inspraak. Moet het logo groter? Geen probleem. Matcht het lettertype niet met je huisstijl? Laat het ons weten.
Je kijgt hier een duidelijk beeld van hoe je website er uit zal komen zien en pas nadat je het ontwerp goedgekeurd hebt, gaan wij aan de slag om er een echte website van te maken. Op die manier heb jij de controle over het hele project.
3. Ontwikkelen van je Website
Nu het ontwerp groen licht heeft gekregen, kunnen we aan de slag gaan met het programmeren van je website. Dat wil zeggen dat het visuele ontwerp omgezet wordt naar HTML, stijlen we deze met SCSS of CSS en daarna programmeren we dit allemaal in PHP.
Vlak voor we beginnen met de effectieve programmatie van functionaliteiten (zoals een blog, realisaties, etc.) krijg je van ons de link doorgestuurd om het finale ontwerp te bekijken. Deze fase dient voor de uiteindelijke finetuning en hier gaan we dus samen met jou iets dieper op de details in.
Zodra jij tevreden bent, programmeren we de functionaliteiten en stomen we je website klaar voor de lancering.
4. Laatste Controle
Je website is gebouwd en staat klaar om online te gaan. Met een kritische noot bekijken we de website en overlopen we hem samen. Zijn er geen schrijffouten? Linken we ergens naar een verkeerde pagina? Dat kan natuurlijk voorkomen... daarom is het belangrijk om alles een keer te testen. Tijdens deze fase voeren we ook de laatste optimalisaties voor de zoekmachines uit.
Zodra jij klaar bent voor de lancering geef je ons een seintje.
5. Live Gaan
Allright, we gaan ervoor! De website gaat nu Live.
Wij zijn nu helemaal klaar en jij hebt de goedkeuring gegeven.
Heeft je website functionaliteiten ingeprogrammeerd? Dan krijg je van ons een korte opleiding om je bekend te maken met het Content Management Systeem van Inspira. Je krijgt een eigen login en kan vanaf nu de functionaliteiten van je website beheren. Nu ben je helemaal klaar om aan de slag.
Onze klantenservice stopt niet na oplevering, aarzel niet om contact met ons op te nemen voor welke reden dan ook.
Wil je de promotie van je nieuwe website een tandje hoger schakelen? Ook dat is ons op de buik geschreven. We staan je graag bij met advies, uitwerking en implementatie van al je Online Marketing doelstellingen. We streven steeds voor een persoonlijke service op maat.
Wil jij een nieuwe website laten maken?
Ontvang een gratis offerte
Inspira bvba - Webdesign & Online Marketing
Inspira ziet uw website als meer dan een online aanwezigheid. De website is het centrale punt, het online hoofdkwartier van uw bedrijf. Veel bedrijven vergeten om met de bezoekers van hun website iets te doen. Ervoor zorgen dat klanten contact opnemen, iets kopen of een offerte aanvragen is iets wat Inspira met beproefde tactieken en strategieën tracht te bekomen.