Wat werkt het beste op Facebook?

Bij de statistieken van een bedrijfspagina kun je zien welk type post het beste werkt bij jouw Facebook fans. Hiervoor ga je naar Statistieken, klik je aan de linkerkant op Berichten en klik je daarna bovenaan op Berichttypen.

Er zijn verschillende posts mogelijk:

  1. Status
  2. Foto
  3. Video
  4. Link

Bij de meeste bedrijfspagina's werkt een foto het beste. Ze helpen je namelijk om heel veel te vertellen in één oogopslag - ik herinner me zoiets als: "een beeld zegt meer dan 1.000 woorden".

Het type waar je uiteindelijk de meeste betrokkenheid mee genereert, werkt het beste voor jouw Facebook-fans. Vooraleer je een nieuwe post gaat samenstellen, neem je dus best een kijkje in je statistieken.

Experimenteer met Foto's

Met de grote hoeveelheid berichten op Facebook, is het noodzaak dat je de juiste foto plaatst. Zorg daarom dat je fotoin het oog springt wanneer men scrollt op de tijdlijn. 

Wat opvalt bij jouw Facebook-fans? Dat kan je testen. Probeer eens iets met felle kleuren of zet titels op je foto, maar experimenteer ook met epische foto's of blije gezichten. Geef elk soort beeld een paar herkansingen en verzamel voldoende data. Heb je iets dat er bovenuit steekt? Baseer dan het merendeel van je content hierop.

Hulp nodig met Social Media?

Modder je maar wat aan met Social Media? Heb je er geen tijd voor? Pak het dan wat professioneler aan en kies ervoor om je social media uit te besteden. Inspira kan ervoor zorgen dat jouw social media wekelijks actief is met leuke en creatieve berichten.