
5 Bruikbare Instagram Tips & Tricks
Instagram is een van de populairste sociale netwerksites en is daarom een belangrijk onderdeel van online marketing voor individuen en merken geworden. Om jou succesvol op weg te helpen hebben we deze 5 Instagram tips voor je samengesteld.
Gebruik hashtags om je verhaal te vertellen.
Instagram draait rond hashtags. Daarom zal je deze dus willen gebruiken in je berichten, maar zorg ervoor dat je niet saai bent.
Het is verleidelijk om alleen hashtags te gebruiken die relevant zijn aan je onderwerp - zoals bijvoorbeeld #sportkleding voor een sportwinkel - maar waar mogelijk zou je gebruik moeten maken van hashtags die trending en populair zijn.
Je kan voor de erg specifieke hashtags gaan en die zullen doelgerichter zijn, maar met trending hashtags zoals #photooftheday of #instagood zal je een groter publiek bereiken.
Een goede combinatie hashtags zorgt ervoor dat je opvalt in de menigte.
Gebruik je unieke hashtag overal
Leuk, je hebt een unieke hashtag voor je bedrijf bedacht. Misschien is dat iets simpel zoals #RestaurantDeVlinder of misschien heb je iets erg creatief bedacht, maar wie weet er nu dat hij die hashtag moet gebruiken?
Zorg ervoor dat je unieke hashtag in je profiel en berichten staat, maar denk er ook over om hem in je offline advertentiemateriaal te gebruiken. Zet 'm op je kassaticket, affiches, reclameborden, en flyers.
Zorg dat je hashtag overal zichtbaar is. Stop met hopen dat iemand hem gaat gebruiken, maar ga All-in.
Link in Bio
Een klikbare link in je Instagram bericht plaatsen? Vergeet het maar.
Je kan geen klikbare link aan je berichten toevoegen. Daar kan je wel op anticiperen met de link in je profiel.
In plaats van de website link in je profiel naar je homepagina te laten verwijzen, kan je hem af en toe veranderen naar gerelateerde of populaire inhoud van je website.
Daarna kan je er simpelweg naar verwijzen door de tekst "Link in bio" in je berichten te gebruiken. Wanneer Instagram gebruikers dan naar je profiel doorklikken, krijgen ze een klikbare link net onder je naam en omschrijving te zien.
Durf lange bijschriften te gebruiken
Een foto zegt meer dan duizend woorden. Dat is ook de reden waarom de meeste Instagram-gebruikers kiezen voor korte bijschriften gecombineerd met hashtags.
Er zijn echter veel ondernemingen die succes boeken op Instagram door net het tegenovergestelde te doen. Door een verhaal te vertellen kan je meer emotie oproepen en zet je gebruikers aan om je bericht te delen.
Schrijven is niet voor iedereen weggelegd, maar oefening baart kunst. Het schrijven van die eerste berichten zal misschien wat raar aanvoelen, maar dat zal snel verbeteren eens je je eigen schrijfstijl hebt gevonden.
Rond de kerktoren kijken
Dankzij de Instagram Places kan je bekijken wat er populair is in een specifieke locatie (zoals je eigen dorp of in de buurt van een monument).
Door in de zoekfunctie van Instagram een bepaalde locatie in te voeren krijg je een Instagram Places zoekresultaat. Dat is te herkennen aan het Kaartmarkering-symbool dat ervoor staat.
Als je dat aanklikt zie je alle populaire en recente berichten gelinked aan die locatie. Bovendien zijn er steeds meer steden, gemeenten en evenement die een unieke hashtag gebruiken. Mits wat zoeken zal je deze hier al snel herkennen.
Zo maakt de gemeente Arendonk bijvoorbeeld gebruik van een unieke hashtag: #2370Arendonk
Social Media Management Uitbesteden
Ben jij bezig met je bedrijf te promoten op Instagram? Hoe vergaat het je tot dusver? Onze 5 Instagram tips zullen je vast een heel eind op weg helpen. Inspira kan ervoor zorgen dat jouw social media wekelijks actief is met leuke en creatieve berichten. Als je graag een keer wil bekijken wat we voor je kunnen betekenen, aarzel dan niet om contact op te nemen.