Google Mijn Bedrijf ondersteunt nu bedrijven die nog niet voor het publiek zijn geopend!

Google Mijn Bedrijf ondersteunt nu bedrijven die nog niet voor het publiek zijn geopend!

Bedrijven die binnenkort opengaan, kunnen een Google Mijn Bedrijf vermelding maken nog voordat ze geopend zijn. Zo kunnen ze vanaf Dag 1 hun online aanwezigheid opbouwen en staan ze meteen paraat om zaken te doen. Je kan nu een toekomstige openingsdatum ingeven, om daarna in contact te komen met klanten en aan te kondigen waar en wanneer je open zal gaan.

Geverifiëerde bedrijven met een openingsdatum in de toekomst zullen 90 dagen voor de openingsdatum verschijnen in Google. Je kan tot maximaal een jaar in de toekomst een openingsdatum invoeren.

Aan de slag met Google Mijn Bedrijf voor je bedrijf opengaat

Hier zijn enkele tips om van start te gaan met Google Mijn Bedrijf nog voor je bedrijf haar deuren heeft geopend.

Belangrijk om te weten is dat wanneer je een nieuwe Bedrijfsvermelding maakt, je moet kiezen voor "Later Verifiëren". Op die manier kan je een openingsdatum in de toekomst toevoegen vooraleer je je bedrijf verifiëert. Zo voorkom je dat je bedrijf als "geopend" op Google zal verschijnen.

Om een bedrijfsvermelding te claimen, kan je deze stappen volgen. Bij de vraag voor verificatie, kan je dan "Later Verifiëren" kiezen.

Je openingsdatum instellen

Om een openingsdatum in te stellen doe je het volgende:

  1. Log in op Google Mijn Bedrijf
  2. Als je meerdere locaties beheert, selecteer je de locatie die je wil beheren.
  3. Via het menu aan de rechterkant ga je naar Informatie.
  4. Ga naar "Openingsdatum" en klik op het potlood icoontje.
  5. Voer je openingsdatum in.
  6. Klik op Bevestigen.

Zodra je bedrijf geopend is, wordt de vermelding weergegeven op Google als "Recent Geopend".

Optimaal gebruik maken van Google Mijn Bedrijf

Wanneer je nog 90 dagen te gaan hebt, kan je beginnen communiceren met klanten. Zo kan je bijvoorbeeld gebruik maken van:

Posts

Gebruik Posts om de opening van je nieuwe onderneming aan te kondigen. Je kan hier bijvoorbeeld speciale aanbiedingen of producten met geïnteresseerde klanten delen.

Foto's

Voeg foto's toe van je onderneming en hou klanten op de hoogte over de vooruitgang van de werken.

Informatie

Voeg openingsuren en contactinformatie toe, maar ook een beknopte omschrijving van je bedrijf. Wat ga je aanbieden, wat onderscheidt jou van anderen en andere informatie die handig is voor consumenten.

Heb je daar geen tijd voor?

Een nieuwe onderneming uit de grond stampen neemt veel tijd in beslag. Hoewel een Google Mijn Bedrijf vermelding claimen poepsimpel is, vereist het wel wat computerkennis en opvolging. Heb je daar geen tijd voor? Of leg jij de focus liever op belangrijkere zaken?

Inspira helpt je graag om je bedrijfsvermelding te claimen en optimaliseren. Neem vandaag nog contact met ons op.

Contacteer Ons

Datum
7 nov. 2018
Delen
Vincent Borgmans

Vincent heeft meer dan 15 jaar ervaring in online marketing en ondernemerschap. Die expertise vergaarde hij door in 2010 zijn eigen sportwinkel Sportselect te lanceren. Voor deze zaak ging hij all-in op online adverteren, sociale media en webshop. Na 5 jaar was zijn zaak zo'n succes, dat andere ondernemers hem wouden inhuren om hetzelfde voor hen te doen. Hierdoor werd het een logische stap om in 2018 de sportwinkel stop te zetten en full time voor Inspira te gaan werken. Vincent zijn blogs zijn een weerspiegeling van zijn passie en no-bullshit visie waarmee hij eenmanszaken, kleine & middelgrote bedrijven helpt om hun online aanwezigheid ten volle te benutten.

Lees nog meer berichten

Verbeter De Snelheid Van Je Website

Verbeter De Snelheid Van Je Website

De snelheid van een website wordt vaak over het hoofd gezien door ondernemers. Hoe lang duurt het voor een van jouw webpagina's wordt geladen? Mooie animaties en flitsende functies op je website zijn erg leuk, maar die mooie dingen nemen vaak heel wat JavaScript-code in beslag. Hierdoor heb je te maken met langere laadtijden en dat zorgt voor een onaangename ervaring voor de bezoeker van je website.

Bekijk
5 Belangrijke Statistieken om het Succes van Je Sociale Media te Meten

5 Belangrijke Statistieken om het Succes van Je Sociale Media te Meten

Laten we eerlijk zijn: sociale media is een beetje zoals daten... Je post iets en hoopt dat je publiek het leuk vindt, reageert en deelt met hun vrienden. Maar hoe weet je of je strategie echt werkt? Simpel: door de juiste statistieken bij te houden!

Bekijk
Hoe Stel Je Een Social Media Strategie Samen?

Hoe Stel Je Een Social Media Strategie Samen?

Als je net zoals de meeste ondernemers bent, gebruik je momenteel social media zonder een doordacht plan of strategie. 

En je bent heus niet de enige - de meeste ondernemers proberen maar wat op hun bedrijfspagina.

Maar proberen is nooit een goede strategie geweest. Het is ook niet realistisch om te verwachten dat willekeurig berichten plaatsen op social media resultaat zal opleveren, laat staan de resultaten die je wil behalen.

Bekijk
Gebogen overloop