Google Adwords wordt Google Ads.
Google AdWords werd op 23 oktober 2000 gelanceerd en zal vanaf nu doorgaan onder de naam Google Ads. Google Ads vertegenwoordigt alle adverteermogelijkheden van Google.
Waarom Google Ads?
Google AdWords heeft al heel wat jaren op de teller. Sindsdien is er veel veranderd. Consumenten voeren nu zoekopdrachten uit via hun mobiele apparaten, ontdekken nieuwe plekjes met Google Maps, bekijken video's op Youtube en dat allemaal terwijl ze onderweg zijn. Google Ads, voorheen gekend als Google AdWords, helpt bedrijven van elk formaat om relevante klanten te bereiken doorheen alle Google kanalen, platformen en partners.
Adverteren op Google is daarbij ook geëvolueerd. Terwijl de mogelijkheden om klanten aan te trekken groter werden, werden de handelingen complexer. Daarom gaat Google haar producten simpeler en handiger maken voor adverteerders.
Met de introductie van Google Ads, kunnen ondernemingen gebruik maken van Smart campaigns. Een nieuwe innovatie op maat van lokale ondernemingen die samen met Google Ads beschikbaar zal zijn. Je kan nu binnen enkele minuten advertenties maken en goede resultaten behalen. Klanten zullen vaker telefoneren, je zal meer leads binnenkrijgen via de website of meer klanten door de deur zien komen.
En er is meer...
Naast Google Ads, stelt Google ook enkele nieuwe advertentieproducten voor: Google Marketing Platform en Google Ad Manager.
Deze nieuwe reeks advertentietools staan adverteerders bij met het vinden van klanten en maken het gemakkelijker om te bepalen welke advertentiemogelijkheden perfect zijn voor hun bedrijf.