Google Adwords wordt Google Ads.

Google Adwords wordt Google Ads.

Google AdWords werd op 23 oktober 2000 gelanceerd en zal vanaf nu doorgaan onder de naam Google Ads. Google Ads vertegenwoordigt alle adverteermogelijkheden van Google.

Waarom Google Ads?

Google AdWords heeft al heel wat jaren op de teller. Sindsdien is er veel veranderd. Consumenten voeren nu zoekopdrachten uit via hun mobiele apparaten, ontdekken nieuwe plekjes met Google Maps, bekijken video's op Youtube en dat allemaal terwijl ze onderweg zijn. Google Ads, voorheen gekend als Google AdWords, helpt bedrijven van elk formaat om relevante klanten te bereiken doorheen alle Google kanalen, platformen en partners.

Adverteren op Google is daarbij ook geëvolueerd. Terwijl de mogelijkheden om klanten aan te trekken groter werden, werden de handelingen complexer. Daarom gaat Google haar producten simpeler en handiger maken voor adverteerders. 

Met de introductie van Google Ads, kunnen ondernemingen gebruik maken van Smart campaigns. Een nieuwe innovatie op maat van lokale ondernemingen die samen met Google Ads beschikbaar zal zijn. Je kan nu binnen enkele minuten advertenties maken en goede resultaten behalen. Klanten zullen vaker telefoneren, je zal meer leads binnenkrijgen via de website of meer klanten door de deur zien komen.

En er is meer...

Naast Google Ads, stelt Google ook enkele nieuwe advertentieproducten voor: Google Marketing Platform en Google Ad Manager.

Deze nieuwe reeks advertentietools staan adverteerders bij met het vinden van klanten en maken het gemakkelijker om te bepalen welke advertentiemogelijkheden perfect zijn voor hun bedrijf. 

Datum
27 jun. 2018
Categorieën
Delen
Vincent Borgmans

Vincent heeft meer dan 15 jaar ervaring in online marketing en ondernemerschap. Die expertise vergaarde hij door in 2010 zijn eigen sportwinkel Sportselect te lanceren. Voor deze zaak ging hij all-in op online adverteren, sociale media en webshop. Na 5 jaar was zijn zaak zo'n succes, dat andere ondernemers hem wouden inhuren om hetzelfde voor hen te doen. Hierdoor werd het een logische stap om in 2018 de sportwinkel stop te zetten en full time voor Inspira te gaan werken. Vincent zijn blogs zijn een weerspiegeling van zijn passie en no-bullshit visie waarmee hij eenmanszaken, kleine & middelgrote bedrijven helpt om hun online aanwezigheid ten volle te benutten.

Lees nog meer berichten

Schakel over van HTTP naar HTTPS

Schakel over van HTTP naar HTTPS

Vanaf 24 juli 2018 krijgt iemand die een http-website bezoekt met zijn Chrome-browser een onmiskenbare "not secure" melding in zijn adresbalk te zien.

Bekijk
5 Signalen dat je Website Hulp Nodig Heeft in 2019

5 Signalen dat je Website Hulp Nodig Heeft in 2019

Je website zorgt voor merkbewustheid, vindbaarheid in Google en meer verkopen. Design trends en zoekmachine optimalisatie evolueren echter aan een snel tempo. Je wil toch niet dat je website achterblijft vanwege nalatigheid of persoonlijke smaak?

Websites raken verouderd. Zonder tijdige aanpassingen voldoen ze niet langer hun taak: klanten informeren en het imago van je merk versterken. Daarom is het cruciaal dat je je online hoofdkwartier up-to-date houdt - zowel visueel als technologisch.

Omdat het niet zo eenvoudig is om de toestand van een website in te schatten, onthullen we hier vijf puntjes die je zelf kan opmerken. Voor een grondigere analyse, kan je altijd contact opnemen.

Bekijk
Wat Is Een Google Partner? Laat Je Zeker Niet Misleiden!

Wat Is Een Google Partner? Laat Je Zeker Niet Misleiden!

Laat je niet misleiden door bedrijven die met de Google Partner-badge zwaaien. Google Partners zijn Google Ads-experts (d.w.z.: experts in adverteren op Google) en dat heeft logischerwijs niets met SEO te maken. Een door Google SEO-gecertificeerd bedrijf bestaat dus helemaal niet.

Bekijk
Gebogen overloop