Adverteren op Facebook - Wat kost dat?

Adverteren op Facebook - Wat kost dat?

Een van de grote vragen die we horen van ondernemers die willen adverteren op Facebook is: "Wat kost dat?" En dat is een erg moeilijke vraag om te beantwoorden, want dat is afhankelijk van:

  1. Hoe de advertentie is geoptimaliseerd - verkeer, conversies, bereik, videoweergaven, etc.
  2. De industrie of niche - een bakker krijgt een ander resultaat dan iemand die aan B2B marketing moet doen
  3. De plaatsing - de nieuwsfeed van Facebook is erg verschillend van Instagram Stories of Messenger
  4. De advertentie - een overtuigende tekst, afbeelding of video gaat een groot verschil maken in de prestaties van je advertentie
  5. De doelgroep - als je een brede doelgroep beoogt, krijg je heel andere kosten dan wanneer je een lokale doelgroep of nichemarkt probeert te bereiken

De kosten voor het adverteren op facebook zijn dus moeilijk te veralgemenen. Zoals je ziet is het afhankelijk van je doel, je plaatsing, doelgroep en nog een hele resem aan factoren. Het is dus erg moeilijk om daar een algemeen antwoord op te geven.

AdEspresso heeft onlangs een onderzoek gedaan van alle advertenties die via hun platform lopen. Zij stelden vast dat de gemiddelde prijs voor een klik op je link $ 0,22 bedroeg in Q1 2019.

Een andere geweldige bron voor informatie over gemiddelde Facebook-advertentiekosten is Wordstream's Facebook Advertising Benchmarks for Your Industry.

bron: Wordstream

Maar het is uiteindelijk erg afhankelijk van je doel.

Daarom moet het juiste doel selecteren voor je Facebook advertentie. De kosten per klik gaan bijvoorbeeld hoger zijn wanneer je conversies selecteert.

Een testbudget opstellen

Het is belangrijk om te weten wat werkt voor jou. Daarom moet je gaan testen met verschillende doelgroepen of verschillende plaatsingen en moet je ervoor zorgen dat je de juiste doelen gebruikt.

Je bepaalt best een basiskost voor het testen en probeert daarna de kosten voor je advertenties zo laag mogelijk te houden. Dat doe je door je advertenties, doelgroepen, plaatsingen, etc. te verbeteren. Dat is de beste manier om te ontdekken wat adverteren op facebook zal kosten voor jouw onderneming.

Hulp nodig met Adverteren op Facebook?

Adverteren op Facebook kan erg effectief zijn als je het op de juiste manier aanpakt. Uiteraard hebben veel ondernemers geen tijd om hun advertenties op te volgen en beheren. Of het ontbreekt hen aan technische kennis. Wil jij adverteren op social media professioneel aanpakken? Inspira kan instaan voor het opzetten en beheren van jouw Facebook advertenties.

Professioneel adverteren op Facebook?
Maak een vrijblijvende Afspraak

Datum
13 aug. 2019
Delen
Vincent Borgmans

Vincent heeft meer dan 15 jaar ervaring in online marketing en ondernemerschap. Die expertise vergaarde hij door in 2010 zijn eigen sportwinkel Sportselect te lanceren. Voor deze zaak ging hij all-in op online adverteren, sociale media en webshop. Na 5 jaar was zijn zaak zo'n succes, dat andere ondernemers hem wouden inhuren om hetzelfde voor hen te doen. Hierdoor werd het een logische stap om in 2018 de sportwinkel stop te zetten en full time voor Inspira te gaan werken. Vincent zijn blogs zijn een weerspiegeling van zijn passie en no-bullshit visie waarmee hij eenmanszaken, kleine & middelgrote bedrijven helpt om hun online aanwezigheid ten volle te benutten.

Lees nog meer berichten

De rol van kleurenpsychologie in online marketing

De rol van kleurenpsychologie in online marketing

Heb je ooit nagedacht over waarom je automatisch op die felrode “Koop Nu”-knop klikt? Of waarom de website van je bank altijd een kalmerende blauwe tint heeft? Dit is geen toeval – dit is de kracht van kleurenpsychologie in actie.

Bekijk
Bedrijfsblog: Leuk om te hebben, maar wat nu?

Bedrijfsblog: Leuk om te hebben, maar wat nu?

De meeste bedrijfswebsites zijn voorzien van een blog. De simpele taak: klanten informeren van de laatste nieuwtjes en inspireren met producten of diensten.

Bekijk
5 Redenen Waarom Bedrijven Social Media Moeten Benutten

5 Redenen Waarom Bedrijven Social Media Moeten Benutten

Sociale media biedt bedrijven, groot of klein, een waardevolle kans om een breder publiek te bereiken en producten of diensten op de markt te brengen. En mocht je het nu nog niet weten: Social media is geen rage en het is niet alleen voor de jeugd.

Bekijk
Gebogen overloop