Webdesign Interkoi
Interkoi is een bedrijf dat instaat voor de verkoop en import van hoge kwaliteit Japanse Koi. Voor hun online aanwezigheid, kozen zij resoluut voor Inspira. Het op maat gemaakte CMS-systeem wordt door de medewerkers gebruikt om de actuele voorraad op de website te plaatsen, nieuwsberichten te posten, reacties te beheren en nog veel meer.
De vorige website van Interkoi bestond al sinds 2007 en had nood aan vernieuwing. Een van de belangrijkste doelstellingen was om alle bestaande data uit de oude database mee over te nemen naar de nieuwe database. Op die manier gingen er geen nieuwsberichten of koi-historiek verloren. Bezoekers van de website kunnen dus nog steeds door de 13 jaar oude archieven browsen.
Een ander belangrijke peiler voor dit project was dat men wou afstappen van de Facebook-reacties op de website. Er zijn veel mensen van die geen gebruik maken van Facebook en die stonden nu in de koi. Om ervoor te zorgen dat deze personen ook konden reageren werd er gekozen voor een eigen (op maat gemaakt) reactie-systeem. Websitebezoekers kunnen hun eigen account aanmaken, reageren op nieuwsberichten e.d. en een eigen avatar uploaden.

Koiwebsite
Samen met Interkoi bekeken we bij Inspira de vereisten voor hun online aanwezigheid. Wat was er essentiëel? Een eigenzinnige website die de gigantische informatiebron op een overzichtelijke wijze voorstelt.
- Overzichtelijke presentatie van het actuele aanbod met onderverdeling in categorieën
- Blog met op maat gemaakt reactie systeem
- Koi Evolutie pagina waar meerdere filmpjes van 1 koi upgeladen kunnen worden
- Vlog pagina waar informatieve filmpjes getoond worden
- Lexicon waar koi-woordenschat wordt uitgelegd
- Alle informatie is beheerbaar in het op maat gemaakt CMS-systeem
- Bedrijfsprocessen werden geautomatiseerd en dat zorgt voor tijdswinst
- Website geoptimaliseerd voor zoekmachines