Webdesign Fruitmarkt Cools

Fruitmarkt Cools is een winkelketen van 34 groenten- en fruitwinkels die een honderdtal mensen tewerkstellen. Het bedrijf bestaat al sinds 1938 en kiest voor haar online aanwezigheid resoluut voor Inspira.

Het op maat gemaakte CMS-systeem wordt door de werknemers gebruikt om de beheerbare elementen van de website 24/7 aan te passen. Zo beschikken ze over de mogelijkheid om de slider op de startpagina aan te passen, promoties te beheren en de winkellocaties actueel aan te passen.

De uitdaging van dit project

Fruitmarkt Cools maakt tegenwoordig er veel gebruik van digitale marketing en daarom hadden ze nood aan een website die er goed uitziet op alle apparaten en hun eigenheid uitstraalt. Daarnaast wou het bedrijf ook de focus leggen op de online verkoop van haar fiscaal vriendelijke fruitbons. Aan de hand van feedback, konden we ook vaststellen dat het personeel nood had aan een automatisatie van het bedrijfsproces voor promotiebeheer.

De pijnpunten in het kort:

  • Fiscaal vriendelijke fruitbons werden voorheen via een aparte website aangeboden
  • De oude website zorgde niet voor genoeg online conversie
  • Er was nood aan een snelle website voor desktop en mobiele apparaten
  • De hoge bezoekersaantallen vereisten een optimale gebruikerservaring
  • Bezoekers moeten gestimuleerd worden om online fruitbons te bestellen a.h.v. een positief verhaal
  • De website moest het unieke karakter van Fruitmarkt Cools goed overbrengen
Fruitmarkt Cools

Geslaagde Implementatie

De fiscaal vriendelijke fruitbons kregen extra aandacht in de navigatiebalk en op de startpagina. Aan de hand van een overzichtelijke landingspagina communiceert Fruitmarkt Cools nu ook het totaalplaatje. Online bestellen gaat makkelijker dan voorheen en men heeft binnen enkele klikken een informatiebrochure aangevraagd of een bestelling geplaatst.

Na meer dan een maand data te verzamelen, kunnen we vaststellen dat dit een geslaagde implementatie is geweest.

Op de 'Onze Winkels' pagina ziet de bezoeker nu een overzichtelijk Google Maps kaartje en vind men een overzicht van alle winkels terug. De belangrijkste informatie kan de klant hier terugvinden: openingsuren, telefoonnummer, adresgegevens en een foto.

Doordat er extensief werd samengezeten om de workflow in kaart te brengen, konden we het bedrijfsproces waarbij promoties op de website worden geplaatst automatiseren. Het personeel is dol op deze nieuwe werking. Enkele dagen voordien worden promoties opgeladen en kan het personeel een periode instellen waarin deze promotie zichtbaar is. Op deze manier hebben ze meer tijd voor andere zaken.

Kortom:

  • De website is supersnel op desktop en mobiele apparaten
  • Bezoekers worden gestimuleerd om online fruitbons te bestellen via strategisch geplaatste call-to-actions
  • Alle bezoekers genieten nu van een optimale ervaring
  • Bedrijfsprocessen werden geautomatiseerd en zorgt voor tijdswinst
  • De website straalt het unieke karakter van Fruitmarkt Cools uit

Meer afbeeldingen

Fruitmarkt Cools: afbeelding
Fruitmarkt Cools: afbeelding 1
Fruitmarkt Cools: afbeelding 2
Fruitmarkt Cools: afbeelding 3

Interesse Om Met Ons Samen Te Werken

Bij Inspira helpen we ambitieuze klanten om hun digitaal potentiƫel te realiseren op een toonaangevende en briljante manier. U helpen we ook graag.
Laten we rond tafel zitten.

Vraag Een Gesprek Aan