Start Een Bedrijfsblog Zonder Proberen Te Verkopen

Een bedrijfsblog op je website kan je vindbaarheid in Google enorm verbeteren, maar het is de kunst om niet te verkopen in je blog.

Stel: je bent een bedrijf dat fitness apparatuur verkoopt en je doelpubliek bestaat uit drukbezette mama's. Dan moet je denken aan wat zij online gaan zoeken. Dan zou je onderwerpen kunnen aanboren zoals: Snelle workouts voor drukke moeders of Sporten met het hele gezin.

Je zou interviews kunnen doen van bestaande klanten. Die staan vast te springen om een keer in de kijker te staan en het maakt het voor nieuwe klanten makkelijker om een aankoop te doen bij een betrouwbaar bedrijf.

Ik geef je graag een actief voorbeeld van hoe wij daar mee om gaan:

Een blog is een geweldige manier om in contact te staan met je bestaande klanten en tegelijkertijd nieuwe aan te spreken. Wees creatief met je blog en vergeet niet om een meerwaarde te bieden.

AnswerThePublic is een handige tool om te ontdekken waar potentiële klanten naar zoeken. Selecteer een taal, voer een zoekterm in de zoekbalk in en klik op Get Questions. Daarna krijg je een hele lijst aan gerelateerde vragen. Wie, wat, waar, wanneer, hoe, etc. Je kan ze bekijken in een visualisatie of als een simpele lijst.